Ruskie w buraku ;)

Ruskie w buraku ;)


Taka moja wariacja klasycznej potrawy jaką są pierogi ruskie. Farsz jest klasyczny z sera, ziemniaków i smażonej cebulki, natomiast ciasto zyskało wyjątkowy kolor dzięki zabarwieniu sokiem z buraków. Niby zwykłe ale wyglądają bardzo efektownie 💛💛💛

Składniki:

CIASTO: 50dkg mąki pszennej, 280 ml wody, łyżka oleju, łyżeczka soli, 1 burak
Farsz: 2 kostki sera, 0,5 kg ziemniaków, 1 cebula, łyżka oleju, sól, pieprz

Wykonanie:

Buraka obrałam i starłam na tartce o małych oczkach, zalałam wrzącą wodą po kilku minutach odcedziłam na sitku. Gdy woda lekko ostygła  dodałam do niej sól oraz olej wlałam do mąki i zabrałam się za wrobienie ciasta. Na początku składniki mieszam łopatką, potem gdy się połączą wyrabiam ciasto ręką. Ciasto wyrabiam na gładką i elastyczną konsystencję przez ok 10-15 min. Przykrywam ściereczką na czas przygotowania farszu.
Ziemniaki najlepiej ugotować wcześniej, ponieważ do farszu używamy już przestudzonych - zimnych. Przeciskamy je przez praskę razem z białym serem, dodajemy podsmażoną na oleju cebulkę, doprawiamy solą i pieprzem.
 Formujemy pierogi. Gotowe pierogi rzucamy na wrząca wodę, pamiętajmy aby posolić wodę w której będziemy gotować, ja również dodaję odrobinę oliwy i w tym przypadku dodałam również łyżkę octu aby pierogi podczas gotowania nie straciły koloru.
Z proporcji, które podałam wyszło mi ok 50 sztuk pierogów, średniej wielkości 😉😋😎






Komentarze

Popularne posty