Meksykańska zupa z pulpetami

Meksykańska zupa z pulpetami


Jest to moja wariacja na temat zupy meksykańskiej, użyłam do niej warzyw sezonowych, które zebrałam z mojej działeczki oraz kilku produktów, które kojarzą się stricte z kuchnią meksykańską. Zupka przez dużą ilość składników jest bardzo sycąca ale również bardzo rozgrzewająca. moją meksykankę polecam na chłodniejsze, deszczowe dni :)

Składniki:

Nie podaję dokładnych proporcji, ponieważ wszystko było robione na oko. Każdy może dawkować to co lubi według uznania. 
Do mojej zupy użyłam następujących składników:
  • wieprzowe mięso mielone (u mnie była łopatka ok 40dkg)
  • młoda cebulka cukrowa
  • ząbek czosnku
  • marchew
  • pietruszka
  • natka pietruszki
  • seler
  • por
  • lubczyk
  • papryka zielona podłużna
  • bób
  • groszek zielony
  • zielona fasolka szparagowa
  • kukurydza z puszki
  • czerwona fasola z puszki
  • ogóreczki konserwowe
  • pasata pomidorowa
  • sól, pieprz czarny, pieprz cayenne, piramidka z przyprawami do zupy pomidorowej.
  •  makaron
Zaczęłam od zrobienia pulpetów, mięso przyprawiłam dość ostro dodałam zeszkloną cebulkę i czosnek,posiekaną natkę pietruszki, mięso dokładnie wyrobiłam dodając jeszcze jajko i łyżkę kaszy kuskus. Uformowałam małe kuleczki, które następnie obsmażyłam na patelni. Pamiętajcie aby tłuszcz przez smażeniem był dobrze rozgrzany, wtedy wszystkie soki mięsa zamykają się w jego wnętrzu.
Wszystkie warzywa  umyłam, obrałam i pokroiłam w różne kształty - plastry, kostkę, połówki - jak kto lubi.
Bulion warzywny zaczęłam od wrzucenia na wrzątek: marchwi, pietruszki, selera, pora, lubczyku oraz piramidki z przyprawami do zupy pomidorowej, gdy warzywa zmiękły dodałam paprykę, groszek zielony, szparagówkę, bób oraz pasatę pomidorową. Po kolejnych kilku minutach dorzuciłam resztę składników, a zupę doprawiłam do smaku solą i pieprzem.
Smacznego :)






Komentarze

Popularne posty