Biszkopt czekoladowy

Biszkopt Czekoladowy

 Bardzo czekoladowy, mięciutki i puszysty - po prostu idealny biszkopt. Nie jest najłatwiejszy w wykonaniu ale jedno jest pewne - warto spróbować go zrobić 💛 Większość przepisów w swojej recepturze zawiera kakao, ja natomiast wykorzystałam prawdziwą czekoladę przez co ciasto jest bardzo aromatyczne, pachnące i lekko wilgotne w środku. Idealny jako blaty do tortu i nie tylko.

Składniki:

  • 5 jaj
  • niepełna szklanka mąki pszennej
  • łyżka mąki ziemniaczanej
  • niepełna szklanka cukru
  • 100 g margaryny
  • 100 g czekolady deserowej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • szczypta soli
Wykonanie:
Margarynę i czekoladę rozpuszczamy w kąpieli wodnej, następnie studzimy do temp. pokojowej. Jaja myjemy i oddzielamy białko od żółtka. Do białek dodajemy szczyptę soli i ubijamy na sztywną pianę. W osobnej misce na najwyższych obrotach ubijamy żółtka z cukrem na gęstą jasną masę, cukier powinien prawie całkowicie rozpuścić się w ubijanych żółtkach, wtedy stopniowo wlewamy margarynę z czekoladą, zmniejszamy obroty i dodajemy przesiane mąki, proszek do pieczenia i 1/3 ubitych białek - miksujemy do połączenia składników. Następnie dodajemy pozostałe białka i już delikatnie łączymy je z ciastem za pomocą łopatki. Ciasto wylewamy do tortownicy (moja miała średnicę 21 cm) wyłożonej papierem do pieczenia, boki tortownicy wysmarowałam tłuszczem i posypałam mąką, wkładamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni i pieczemy przez ok 40-45min. do tak zwanego suchego patyczka.




Nie było chyba tak strasznie? 😉 I jak wam wyszedł biszkopt?

 

Komentarze

Popularne posty