Kruche ciasteczka na smalcu

Kruche ciasteczka na smalcu



Smak mojego dzieciństwa... od razu na myśl przychodzą mi wspomnienia z wakacji, które jako dziecko spędzałam u moich dziadków na wsi. Moja babcia zawsze wypiekała nam takie kruche ciasteczka, ich smak pamiętam do dziś to coś niesamowitego. Będąc ostatnio u babci wzięłam od niej przepis i oto są! 😋😋😋

Składniki:

  • 2 szklanki mąki pszennej
  • 200g smalcu
  • 2 łyżki śmietany 12%lub18%
  • 1/3 szklanki cukru
  • 2 łyżeczki cukru z wanilią
  • 1/2 łyżeczki soli

Przygotowanie:

Mąkę przesiewamy. Dodajemy smalec, sól, śmietanę, cukier, cukier waniliowy. Zagniatamy gładkie ciasto. Chłodzimy około godziny, ale można i dłużej. Ciasto wyjmujemy, wałkujemy, wycinamy. Ciastka układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Pieczemy w temp 180 stopni przez około 8-10 min (do przyrumienienia). Po ostygnięciu ciacha posypać cukrem pudrem.

Smacznego :)




 

 



Komentarze

Popularne posty